HTML

Mao lábnyomában

Mindent Kínáról - földrajz, gazdaság, politika, gasztronómia, sport, kultúra, utazás, környezet

Friss topikok

  • fehérfarkas: ez így van, ha kína leáll, akkor a világgazdaság is leáll lehet szeretni vagy utálni kínát, de glo... (2008.11.24. 01:29) Begyűrűző válság
  • vilagkiallitas.hu: Akit bővebben érdekel a 2010-es Shanghai Világkiállítás az látogasson el a www.vilagkiallitas.hu ... (2008.05.21. 11:14) Infrastrukturális boom
  • antitest: Ez is "Made in China"! Koszonjuk! (2008.02.28. 00:27) Szennyezett folyók, tavak Kína-szerte
  • Loga: jó befektetés lehet a következő évtizedekre kínaiul tanulni, bár a francnak van kedve hozzá. a fó... (2008.01.30. 11:32) Bármi lehetséges - Kína most

Linkblog

2008.09.10. 14:16 vilagvandor

A kínai piac – szocialista fogyasztói társadalom?

A kínai kereskedelmi miniszter szerint 2009-re Kína Ázsia legnagyobb fogyasztói piacává válik, különösen a szórakoztatóipar, a lakáspiac és a turizmus részesedése fog növekedni számottevően. Kína már most vezető helyen áll a mobiltelefon eladásokat, a belföldi turizmust és a szélessávú internetkapcsolattal rendelkező háztartások terjedését tekintve, miközben a világ második legnagyobb arany és a gépjármű vásárlója illetve eladója. Luxuscikkek fogyasztását tekintve jelenleg a harmadik helyen áll, de a világ luxustermék piacát 2014-re mintegy 23 százalékos részesedéssel már Kína uralja majd, s 2015-re a külföldre irányuló lakossági turizmus terén a világ negyedik legnagyobb országává válik.

Ázsiában jelenleg Japán után a második legnagyobb fogyasztói piaca Kínának van. A Boston Consulting Group tanácsadó cég 2007-es jelentése szerint ez a rangsor 2015-re változik meg, akkorra nagy valószínűséggel az Egyesült Államok után Kína lesz a világ második legnagyobb fogyasztói piaccal rendelkező országa. Már ma is Kína a világ leggyorsabban növekvő fogyasztói piaca, s 2007-ben először fordult elő, hogy a lakossági fogyasztás a befektetéseknél nagyobb részben járult hozzá Kína gazdasági növekedéséhez. Az elmúlt öt év során 13 százalékos volt Kína fogyasztói piacának növekedése, s ha ez a tendencia csak évi 10 százalékon marad, 2020-ra a fogyasztói piac meghaladja a 30 ezer milliárd jüant (4380 milliárd dollárt).

A gyorsulást jelzi, hogy a kiskereskedelmi forgalom júniusban 23 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Pedig 2007-ben is már gyorsan, éves szinten 16,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom (a 2006-ban13,7 százalék volt a növekedési ütem).

A fogyasztópiac a kínai szocialista berendezkedés fókuszában? Bizony, a szocialistavezetés arra bíztatja híveit és állampolgárait, hogy fogyasszanak, mert ebben bízva remélik a gazdasági növekedés fenntartását. Azaz abszolút kapitalista módszerekkel…

 

Szólj hozzá!

Címkék: kína gazdaság piac fogyasztás kapitalizmus szocializmus luxusipar


A bejegyzés trackback címe:

https://nagyugras.blog.hu/api/trackback/id/tr24657196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása