A kínai kereskedelmi miniszter szerint 2009-re Kína Ázsia legnagyobb fogyasztói piacává válik, különösen a szórakoztatóipar, a lakáspiac és a turizmus részesedése fog növekedni számottevően. Kína már most vezető helyen áll a mobiltelefon eladásokat, a belföldi turizmust és a szélessávú internetkapcsolattal rendelkező háztartások terjedését tekintve, miközben a világ második legnagyobb arany és a gépjármű vásárlója illetve eladója. Luxuscikkek fogyasztását tekintve jelenleg a harmadik helyen áll, de a világ luxustermék piacát 2014-re mintegy 23 százalékos részesedéssel már Kína uralja majd, s 2015-re a külföldre irányuló lakossági turizmus terén a világ negyedik legnagyobb országává válik.
Ázsiában jelenleg Japán után a második legnagyobb fogyasztói piaca Kínának van. A Boston Consulting Group tanácsadó cég 2007-es jelentése szerint ez a rangsor 2015-re változik meg, akkorra nagy valószínűséggel az Egyesült Államok után Kína lesz a világ második legnagyobb fogyasztói piaccal rendelkező országa. Már ma is Kína a világ leggyorsabban növekvő fogyasztói piaca, s 2007-ben először fordult elő, hogy a lakossági fogyasztás a befektetéseknél nagyobb részben járult hozzá Kína gazdasági növekedéséhez. Az elmúlt öt év során 13 százalékos volt Kína fogyasztói piacának növekedése, s ha ez a tendencia csak évi 10 százalékon marad, 2020-ra a fogyasztói piac meghaladja a 30 ezer milliárd jüant (4380 milliárd dollárt).
A gyorsulást jelzi, hogy a kiskereskedelmi forgalom júniusban 23 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Pedig 2007-ben is már gyorsan, éves szinten 16,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom (a 2006-ban13,7 százalék volt a növekedési ütem).
A fogyasztópiac a kínai szocialista berendezkedés fókuszában? Bizony, a szocialistavezetés arra bíztatja híveit és állampolgárait, hogy fogyasszanak, mert ebben bízva remélik a gazdasági növekedés fenntartását. Azaz abszolút kapitalista módszerekkel…
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.